EXCURSIÓ DE LA TOSSA DE MONTBUI A LA FOU

EXCURSIÓ DE LA TOSSA DE MONTBUI A LA FOU DE SANT MARTÍ DE TOUS

Excursions a peu: els quatre amics

excursio tossa montbui amics

Data: Dijous 6 de maig de 2010.

Distància: 16 km.

Desnivell: 200 m (però semblaven més)

Situació: 41º33’20.33″  –    1º34’50.85″

Estimades amigues i amic, ja ho veieu, avui hem fet una d’aquelles excursions per evaluar la resistència. Ens hi hem estat més de quatres hores, quasi cinc, i a l’acabar tot em feia mal excepte un tros molt petitonet de l’orella esquerra. És broma. La veritat és que hem arribat bastant tocats, adolorits de cames. Però demà ja estarem com nous.

Excursions a peu: La Tossa de Montbui

excursio tossa montbui anoia

La Tossa de Montbui és una muntanya del terme de Santa Margarida de Montbui, enllà d’Igualada. A dalt hi ha una preciosa i gran esglèsia romànica i una vista que inclou tot l’Anoia. Hi hem pujat amb cotxe. A les deu carregàvem les motxilles i dubtàvem si deixar les capelines i els cangurs, o ser precavits i carregar-ho a la motxilla. La veritat és que, a diferència del Baix Llobregat, aquí s’obrien clarianes i prometia un dia clar. Com que les opinions estaven dividides, jo he deixat capelina i cangur al cotxe i els altres s’ho han endut. A primera hora feia fresca, els núvols s’anaven obrint cada cop més i finalment la climatologia m’ha donat la raó a mi, però he de reconéixer que hi ha hagut algun moment, sobretot de cara al final, en que he dubtat si arribaria a casa ben mullat.

Excursions a peu: campanar d’espadella de l’església del turó de la Tossa

excursio tossa montbui ermita

L’excursió ha transcorregut tota l’estona  per camins de carro, amples i còmodes, sort d’això, i només el curt trajecte que baixava a la Fou l’hem fet per un corriol cobert de bardissa. No us he explicat què és la Fou perquè us n’he parlat vàries vegades, però per si no us en recordeu us diré que és un salt d’aigua amb un gorg a baix de tot. Les roques formen un cingle que acaba en una bé baixa per on s’hi despenja la cua de cavall. Molts de vosaltres ja hi vau venir en la darrera excursió de la colla i en deveu recordar la seva bellesa. Un lloc paradisíac, quasi religiós. Us adjunto una foto.

Excursions a peu: camps de colza lluminosos

excursio tossa montbui camps colza

Com que el punt més alt del trajecte era la Tossa de Montbui (608 metres d’alçada) i el punt més baix era la Fou (uns 400 metres), la primera part ha consistit en camins plans i de baixada, amb alguna pujada imprevista conforme anàvem passant serralades. El paissatge era de màquia, pins alts, marfulls, boix, cireres de pastor etc. Paisatges bosquetans a l’estil de les nostres muntanyes. La distància sobretot ens ha guanyat i a l’arribar a la Fou, que era la mitat del camí, estàvem cansats i adolorits. A la Fou hem descansat, físicament i mentalment, hem menjat fruits secs i hem begut aigua de l’ampolla. Al cap de poca estona tornàvem a pujar acompanyats de la remor de l’aigua i del temor de la fatiga del retorn.

Excursions a peu: La Fou, de Sant Martí de Tous

excursio tossa montbui fou

La tornada ens l’hem presa amb filosofia, xino xano sense córrer i anar fent, sobretot perquè quasi tot era pujada. Més o menys a la mitat de la distància es separaven dos camins, el GPS ens indicava el de la dreta i els indicadors de la Diputació el de l’esquerra. Hem cregut més assenyat seguir la indicació institucional. El camí pujava i pujava amb brutalitat, i quan hem sigut a dalt de tot s’ha acabat i ens ha caigut l’ànima a terra. Un immens camp d’ordi s’havia menjat el camí i no sabíem per on tirar, però el que sí que sabíem tots quatre és que no volíem tornar enrera, sabíem cap on havíem d’anar i encara que fos camps a través hi arribaríem. Hem caminat pel mig dels camps fins que, miraculosament, el Nani ha trobat un camí que ens convenia, l’hem seguit i en poca estona hem sigut a dalt de la carena. Ara ja només era qüestió de caminar en la direcció que assenyalava el GPS i la distància cada cop s’anava escursant. A la vora les tres hem arribat al cotxe. Hem descansat asseguts als pedrissos de l’ermita, hem tirat fotografies, hem begut aigua i cap avall. Al passar per Santa Margarida de Montbui hem caigut en temptació i hem anat al bar de les pistes de tenis (l’Ateneu està en obres) a prendre les cerveses de rigor. Ara ja no podíem arribar d’hora a casa per dinar i ja tant era. La qüestió és que la beguda ens eixirivit una mica i la tornada ha sigut més riallera del que em pensava.

Excursions a peu:  han llaurat els camins i cal caminar pel camp

excursio tossa montbui camps ordi

En un moment de l’excursió he tingut una visió. Jo m’he aturat un moment mentre els amics seguien caminant. Encara era primera hora, el camí feia baixada i no em significava cap problema atrapar-los de seguida. Després, quan baixava tot sol per aquell camí del mig del bosc  he vist a un tros lluny al Ciscu, al Nani i al Ramon caminant, parlant i rient i m’he vist a mi i a tots vosaltres fa quaranta anys per camins similars al d’ara, he pensat que molta gent, entre els que m’incloc, han somiat alguna vegada en el miracle de retornar a aquells temps de joventut. Què no donarien per refer les excursions envoltats d’aquells amics? Talment un raig de sol que baixa des d’un núvol he comprès que jo ja ho visc, que un dia a la setmana tinc aquest insòlit privilegi de tornar a caminar entre els amics, com si el temps no hagués passat.

Aleix.

Colònia Güell, 6 de maig de 2010

Descarrega el track

(La Tossa de Montbui – La Fou)

Visiteu altres llocs de l’autor:

parlemdeteatre.com

aleixcolonia.com

Post navigation

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *